Як підготувати до продажу будинок (котедж)
Продаж об’єкту нерухомості вимагає підготовки. Причому у продажу приватного будинку є свої особливості — відповідно, і в підготовчому етапі є нюанси. Розглянемо, які кроки треба зробити, щоб презентувати об’єкт покупцеві і підвищити шанси на згоду.
Вхід на ділянку
Враження покупця починає складатися задовго до того, як він бачить сам будинок або котедж. Строго кажучи, значення має навіть вигляд вулиці і під’їзні шляхи до неї, але їх стан ви навряд чи можете кардинально змінити. Натомість ви можете змінити свою ділянку, починаючи з дверей, які відділяють його від вулиці.
Огорожа має бути у хорошому стані, це ж стосується дверей. Приберіть з доріжки, яка веде до будинку, усе зайве, наприклад, господарське приладдя, ємності, сільськогосподарські інструменти. Зрозуміло, що на ділянці не повинно бути сміття. Доріжка до будинку має бути чистою, охайною. Якщо вона покрита плитами, і частина з них пошкоджена — приведіть доріжку до ладу. Це дрібниці, на які можна витратити мінімум часу і коштів, при цьому вони посприяють позитивному рішенню покупця.
Вхідні двері
Двері — начебто функціональний предмет, але від його вигляду залежить загальне враження про вас як про господаря (втім, на це враження працює все, включаючи дрібниці). Двері можна пофарбувати — або замінити перед продажем, якщо вони у поганому стані.
Перед входом до будинку можна поставити вазони з квітами.
Передпокій
У передпокої має бути чисто, світло, просторо. Якщо передпокій маленький, максимально його розвантажте, прибравши зайві речі. Постарайтеся, щоб в передпокої було більше світла. Якщо навіть вдень там темнувато, додайте світильник. Якщо є поличка, поставте на неї вазу з живими квітами.
Кухня
Кухня — одно з центральних місць у будинку. Якщо ви давно не оновлювали меблі, відмийте або замініть стільниці, замініть фурнітуру на шафках. Виперіть штори. Приберіть зайві предмети з підвіконь. Якщо у меблів скляні дверці, розберіть шафи, щоб в них залишилося тільки необхідне. Дочиста вимийте підлогу. Добре провітріть кухню, щоб в ній залишився мінімум сторонніх запахів. Якщо від запахів позбавитися не вдається, перед приходом гостей приготуйте пиріг з корицею, зваріть каву — ці аромати нейтралізують неприємні запахи. Заразом почастуєте покупців.
Вітальня
Тут правила ті ж, що і в кухні. Ваше завдання як продавця — створити відчуття світла, свіжості, простору, чистоти.
Покупець повинен побачити чисті приміщення. Він повинен відчути, що у будинку дихається легко. Створіть у вітальні порядок, розкрийте штори перед приходом покупця, провітріть.
Подумайте про те, який вид відкриється перед покупцем, коли він вигляне у вікно. Бажано, щоб він не побачив склад садово-городніх інструментів або гору листя.
Ванна
Стара, зношена сантехніка однозначно підлягає заміні. Сантехніку стару, але таку, що нормально функціонує, можна покрити емаллю. Крани однозначно варто замінити, якщо вони давно втратили первинний вигляд.
У ванні мають бути свіжі рушники, або їх не повинно бути зовсім. Приберіть білизну, яка сушиться у ванні. Взагалі при перегляді покупець повинен зіткнутися з як можна меншою кількістю особистих речей хазяїв — тоді йому легше буде «приміряти» будинок на себе.
Спальня
У спальні треба створити відчуття затишку і спокою. Тут так само, як скрізь, недоречні особисті речі, і небажаний безлад. Покривала, подушки мають бути свіжими — виперіть їх перед візитом покупця. Якщо меблі давно не мінялися, оббийте її наново або замініть.
Двір
Двір має бути чистим, охайним. Якщо у вас на ділянці є бесідка або місце для відпочинку, обов’язково покажіть його покупцям (можливо, бесідку варто пофарбувати перед продажем і відремонтувати, якщо потрібно). Інші будівлі у дворі або на ділянці теж варто відремонтувати. Якщо у вас є клумба, нехай вона буде акуратною, без кущів бур’янів. Здається, це замалі деталі, щоб справити враження на покупця, але це не так. Безумовно, головні чинники, які вплинуть на вибір покупця — це розмір будинку, його розташування і ціна.
Але такі деталі, як чистота, порядок, доглянутість, свідчать про акуратність власника (передбачається, що він так само акуратний в юридичних питаннях). Крім того, люди більш охоче купують житло, про яке власник піклувався, оскільки в майбутньому воно буде потребувати менше вкладень на амортизацію.
Вдалих продажів!