27 August 2015

Як вибрати орендаря

Як вибрати орендаря

Здача квартири в оренду – це бізнес, але при виборі орендаря необачно керуватися тільки його платоспроможністю. Надійний, акуратний, порядний орендар – цей гарний стан вашої квартири і ваш спокій. Багато орендодавців після спілкування з орендарем, який сподобався, готові знизити орендну плату на 10-15%, і таке рішення можна визнати мудрим.

Відсіяти небажаних претендентів ви можете на етапі оголошення. В оголошенні про здачу квартири в оренду напишіть, кого ви хотіли б бачити в числі орендодавців, і кого – ні. Наприклад: “Здам квартиру молодій сім’ї з дітьми старше 7-ми років без домашніх тварин і шкідливих звичок”.

Така ремарка в оголошенні – не гарантія, що вашою квартирою будуть цікавитися виключно підходящі вам претенденти. Для отримання більш детальних відомостей є телефонна розмова.

Коли потенційні орендарі вам дзвонитимуть, поставте питання, які вас цікавлять. Наприклад:
- чи є в орендаря робота,
- як довго він планує знімати житло, і з якої причини він його знімає (переїхав з іншого міста, знайшов роботу, одружився/розлучився і т. п.),
- чи є в нього можливість стабільно сплачувати орендну плату – які підстави у цієї стабільності (робота, накопичення, пасивний доход тощо).

Здається, що в цьому переліку є питання особистого характеру, наприклад, про доходи, але їх варто задати. Адже орендареві ви готові довірити свою нерухомість – цінний актив, стан якого піддається ризику, якщо ви виберете орендаря нечесного і ненадійного.

При зустрічі з потенційними орендарями рекомендується:
- поцікавитися, чи готові вони показати документи, що засвідчують особу,
- запитати про рід діяльності (ця інформація допоможе зробити більше обґрунтовані висновки про платоспроможність орендаря і його готовність вносити плату стабільно, без перебоїв),
- про особисті звички (чи планує орендар часті візити гостей або родичів, чи житиме в квартирі постійно або часто їздитиме у відрядження, зокрема, за кордон).

При спілкуванні з орендарем зберіть якомога більше відомостей, щоб зробити обгрунтовані висновки і прийняти зважене рішення. Орендар повинен викликати почуття довіри. Якщо сумніваєтеся, чи можете довірити житло конкретній людині – поставте додаткові питання або візьміть час на роздум (чи шукайте інших орендарів і вибирайте з більшого числа претендентів).

Буває, що орендарі просять сплатити житло у кінці місяця. Часто це закінчується тим, що грошей немає ні в кінці місяця, ні пізніше. Через місяць оренди ви виявляєтеся і без оплати, і без орендаря. Дотримуйтеся юридичних норм: виконуйте свої зобов’язання і того ж вимагайте від орендаря.

Обов’язково зазначте, що час від часу ви відвідуватимете свою нерухомість. Це нормальна практика – коли власник мінімум раз на місяць відвідує квартиру і дивиться, в якому стані вона знаходиться.

Важливо – не зловживати такими візитами. Цей момент корисно обговорити в договорі: як часто ви хочете навідуватися до квартири; що час візиту обговорюється з орендарем, і для нього цей час має бути зручним.

У стосунках з орендарем важливо встановити комфортні, довіливі стосунки, особливо якщо ви розумієте, що орендар вам подобається, і йдеться про стосунки на місяці або роки. Тому думайте не лише про свій комфорт і спокій – нехай орендар в спілкуванні з вами теж почуває себе комфортно і упевнено.

Оставить комментарий